Om Körkoncept Trafikskola

Den 2 augusti 2021 öppnade Körkoncept Trafikskola. Vi som arbetar på trafikskolan är två erfarna trafiklärare som brinner för vårat jobb och som tagit steget vidare att starta en egen trafikskola. Körkoncept Trafikskola är produkten av den vision vi tror på samt utbildar efter.

Mer om oss som arbetar på trafikskolan och vår vision kan Du läsa mer om nedan.

Vision

Vår ambition är mer än att bara hjälpa Dig att ta ett körkort. Därför vill vi utbilda Dig till en medveten och säker förare som är trygg i trafiken på egen hand.

Detta uppnår vi tillsammans på resan till körkort genom att erbjuda Dig en unik och personlig planering efter:

• Din nivå
  • Ditt behov
  • Dina önskemål

Sen råkar vi på Körkoncept Trafikskola helt enkelt bara vara riktigt bra på det vi gör och dessutom ha kul på vägen dit.

Personalen

Maria – trafiklärare

Har förutom sitt stora intresse för att lära sina elever att köra bil, ett stort handbollsintresse då hon på fritiden är tränare i Redbergslid IK. Sommarens semesterdagar spenderar hon helst vid sommarhuset vid havet. Maria har arbetat som trafiklärare sedan 2007.

Jessica – trafikskolechef, utbildningsledare, trafiklärare, receptionist

Tycker att det är fantastiskt roligt att få vara delaktig i sina elevers resa fram till körkort. Dessutom har hon ett stort reseintresse och älskar att besöka nya länder och världsdelar. Fritiden spenderas även på gymmet och i båten. Jessica har arbetat som trafiklärare sedan 2013, utbildat i Riskutbildning del 1 sedan 2014 och tog 2016 examen som utbildningsledare.

Tilda – receptionist

Tilda arbetar i receptionen på trafikskolan och studerar tredje året på gymnasiet. Har framtida planer på att arbeta med försäljning av bilar då detta är ett stort intresse. Fritiden spenderas med nära och kära, och gärna utomlands. Foto kommer snart…

När Körkoncept Trafikskola bildades hade vi en tydlig vision: Din körkortsutbildning kan alltid bli bättre, med Körkoncept Trafikskola. Trafikskolans läge? Är bättre. Kostnadseffektiv utbildning? Är bättre. Professionell utbildning anpassad efter Din nivå, Ditt behov och Dina önskemål? Bättre. Kan Körkoncept Trafikskola göra Din körkortsutbildning bättre? Det verkar så.

Utbildning med kvalité

Hos oss på Körkoncept Trafikskola får Du som elev en seriös och trygg körkortsutbildning. Trafiklärarna har flera års erfarenhet och vi följer Transportstyrelsen och Trafikverkets föreskrifter.

Körkoncept Trafikskola är medlemmar i STR (Sveriges Trafikutbildares Riksförbund) och erbjuder därmed även det senaste uppdaterade utbildningsmaterialet.

Samarbetspartners

Samarbetspartner

Körkoncept Trafikskola är stolt samarbetspartner med Redbergslids IK

Sponsring

Körkoncept Trafikskola är stolt sponsor för Flickor 09 – Redbergslids IK

Sponsring

Besök oss på sociala medier!